20090913

Rönnbärskrans och vinterförberedelser

Idag har vi varit hemma hos mina föräldrar och hjälpt dem med deras ved. Vi har kapat, burit och staplat från tidig morgon fram till långt in på eftermiddagen, så nu sitter vi med värkande händer och smärtande ryggar och njuter av den sista värmande solen.

Dagen har varit underbar, skinande sol och luften har varit frisk och höstig. Tyvärr har det blåst en hel del, men för vedens skull har det varit exemplariskt. In emellan vedstaplingen passade jag på att göra en rönnbärskrans, jag tycker rönnbär är så vackert. Rönnbär hör verkligen hösten till och det är roligt att ta till vara på de olika årstiderna. Nu hoppas jag bara att den ska hålla sig fin länge, är det någon som vet något bra tips för att bevara rönnbären fina en längre tid så hojta till. Så här gjorde jag kransen:

Jag började med att göra en stomme av ståltråd, för att ge kransen stadga.

För att fästa rönnbären använde jag grön blomsterståltråd, vilket var jättesmidigt.

Det färdiga resultatet.



Ha en fortsatt underbar kväll!

11 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Tack. Sitter i soffan nu. Ska fixa lite här innan jag lägger ut fler bilder.
Vad duktig du är. Kransen blev jättefin.
Jag ska ha en ny tävling nu så välkommen att delta.
Sköt om dig
Kram Agneta

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin krans !!
Jag har någongång hört att om man har rönnbär i vas så kan man sätta glycerin i vattnet för att de ska hålla sig bättre.

Jannicke sa...

Så flott krans!! Nå ble jeg inspirert!!
Klem J.

♥ Fyra årstider sa...

Wow vad fin den blev!!
Kram Lotta

mi-rachel sa...

oj oj så fin!!
jeg fikk også lyst å lage en sånn!

VITA NYANSER sa...

Vilken superfiiiin krans!!!

Kram L-L

Millas hem sa...

Jättefin blev den! Önskar att jag var sådär pysslig!

Kram

Hem och Lycka sa...

Shit vad fin, vad duktig du är!

kram

Galleri MochB sa...

Låter som en underbar dag. Lite nytta förenat med nöje ;O) Kransen blev jättefin!

Fröken Fräken sa...

Vilken snygg och maffig krans! Skönt att ägna sig åt lite mindre pssel efter alla den där vedhuggningen kan jag tänka mig!

Annas Lycka sa...

Så himla fibn krans...Jätte fin!! Ha det gott! Anna