20111104

En skräckhistoria(?)

Vår renoveringssaga har nu lagom till Alla Helgons dag börjat bli en riktig skräckhistoria. Här är vår vardag just nu, inget direkt myskaos längre! Vi trodde inte det kunde bli mycket värre när vi såg det dåligt gjorda innertaket, som ni kan läsa om här. Men det kunde det! Nu ser vi stjärnorna från sovrummet om natten och jag som alltid önskat mig takfönster, nu har jag det(?). :) Det var när vi grävde lite djupare och tog bort innertaket som vi såg hur dåligt det var. Andra halvan av taket, (taket delas upp av en bjälke) var helt murket och ruttet. Det har antagligen under en längre period, innan vår tid här, varit vattenläcka från taket. Det var bara att riva för att börja om från början - igen. Återigen blir vi tvungna att städa upp efter andras misstag och slarv vilket vi börjar bli ordentligt trötta på vid det här laget. Vi ville ju bara renovera sovrummet... Just nu håller vi tummarna för fint väder i helgen. :) Fortsättning följer...

Vi tar paus i takbygget ikväll och drar på spökfest! Vi får se om jag överlever festen, jag kanske blir uppäten av någon skum vampyr... :) 

Önskar er alla en fortsatt underbar fredag! stor kram

3 kommentarer:

Maria sa...

aj då.....detta vore kanske något för arga snickaren. Inte kul när det är så. Men önskar dig en trevlig spökkväll. Kram Maria

Tina sa...

Uj uj, ni kan iaf inte klaga på dålig inomhusluft..skämt åtsido.
Hoppas att ni fått lagat och fixat, sådana överraskningar är nog mångas mardröm.

Ha en fin söndag, kram

Sofia sa...

Tråkigt att behöva göra om efter andra..men jag håller tummarna att det löste sig och att ni har tak över huvudet (och slipper fler såna otrevliga överraskningar i framtiden)!