20120101

2012.01.01 - ett lyckligt år


Vissa saker i livet går inte att ändra på eller göra något åt, men det går alltid trots det att finna lycka. Lycka handlar om att hela tiden se det man har och glädjas åt allt det. Inte leva för nästa dag, nästa vecka, månad eller år - utan leva och njuta här och nu. Det blir inte bättre sen om man inte gör det bättre nu! Det är i nuet vi lever, om vi hela tiden lever i framtiden var är då nuet, var är de stunder och ögonblick vi vill minnas med glädje och lycka om vi aldrig var där? Lev för stunden och inte för framtiden, vi är här nu och det är nuet också! Njut av det! Att känna glädje och lycka över det vardagliga och lilla, och inte ta något för givet. Känna tacksamhet för allt man har och inte stirra sig blind på det man inte har. "Crea diem" - skapa dagen! 

Vi får bara ett 2012, så ta vara på det unikt som det är. Varje dag är ett mirakel och vi kommer aldrig uppleva exakt samma dag igen. Så ta vara på varje dag så som dagen är. Lev för stunderna, ögonblicken som gör livet så underbart att leva. Mitt 2012 är att leva i nuet - "carpe diem" - så som nuet är. Vissa saker kan jag inte påverka - men min egen lycka kan jag påverka och mitt 2012 ska bli lyckligt. Fyllt med skratt, glädje, kärlek och vänskap. Jag önskar er alla ett fantastiskt 2012.

Stor kram



4 kommentarer:

Mamma sa...

Så sant, så sant jag skall också följa dina visa ord. 2012 skall jag göra till ett år av ögonblick och möjligheter.
Massor av nyårs kramar.

Vintage House sa...

Mycket tänkvärt och jag försöker så mycket som möjligt att leva så fast så svårt....
Nu ser jag fram emot att följa ditt 2012....
kram
sansdra

Villa Hemma sa...

Halloj

Vad fint o sant du skriver!

Tunikan kommer fr Branting :)

Massor av nyårskramar

Villa Ryttarängen sa...

Så sant! Du skriver fint om lycka och sätt att fånga den på. Hoppas du får ett bra och lyckligt år./Pia