20111127

1:a advent


Första advent kom stormande i en rasande fart. Ett riktigt ruskväder har det varit idag, storm och regn om vartannat. Med andan i halsen har vi donat här hemma, lite skärrade att taket skulle flyga av eller att någon av björkarna på tomten skulle bli för närgångna huset, men taket sitter fortfarande kvar där det ska och likaså björkarna. Vilket vi är oerhört lättade över! ;) Dagens lussebullbak gjordes under mantrat "snälla inte stömavbrott, snälla inte stömavbrott..." , vilket jag tror hjälpte. Lyckan log mot oss, inget strömavbrott och bullarna blev oväntat mycket lyckade! :) Nu ska jag krypa ner i fåtöljen vid brasan med en bra bok och njuta av kvällens lugn efter en annars väldigt hektisk dag!

Önskar alla en fortsatt underbar söndag och första advent!
KRAM

3 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
vilken härlig bild
ja fy vilket väder men inget strömavbrott hittils..
Önskar dig en fortsatt mysig första advent!
kram
sandra

Villa Hemma sa...

Åååh, vad mysigt. Älskar väggen och svarta-tavlan!

kram

ps nu håller vi tummarna att det slutar blåååsa snart!

Min plats i solen sa...

Hej Linnéa!

Ja hjälp, vilken stormig helg det blev! Det var en storm som hette duga och det känns skönt att inte en enda människa blev skadad av stormens framfart. Materiella skador blev det många, åtminstone här nere i Skåne, me tack och lov inga dödsfall. Nu hoppas jg att den där blåsten ger med sig och att det istället kanske kan komma små snöflingor. :)

Åh, vännen! Dina bilder är som alltid fullständigt magiska! Jag slutar aldrig att imponeras av dina fantastiska gåva då det gäller foto. Ögongodis varenda gång och du inspirerar så mycket. :)

Klart att du ska skriva klart din bok Linnéa! Det måste du! Men jag förstår ju att du har lite annat som kräver din uppmärksamhet just nu. Jag har ju själv befunnit mig där med studier och alldeles för få timmar och kraft. Men vet du, det kommer en dag då du kommer ha tid och kraft att sätat dig ner igen och skriva. Och lova mig att du gör det då, för jag ser verkligen fram emot att läsa din bok och att en dag se den där i min bokhylla. :)

Ta hand om dig min vän och ha en fin vecka!

Kram Lotta