20111112

Crea diem - Skapa dagen


Nu springer dagarna iväg och det är knappt jag hinner med att få några stunder över till mig själv. Då är frukosten den bästa tiden att ta till vara på, när alla andra stunder upplevs som upptagna. Idag efter att Christoffer åkt till jobbet, tände jag i vedspisen, drack mitt kaffe och åt min frukost djupt insjunken i en bra bok. Finns inget bättre sätt att börja dagen på! Crea diem - "Skapa dagen". 

Sista tentaveckan någonsin på utbildningen är bockad och klar. Vi har nu dragit igång med C-uppsatsen ordentligt, vilket känns spännande och nervöst i och med att det är det sista vi gör innan vi är klara. Så konstigt det känns. Så många år av väntan på att bli klar med utbildningen och nu är jag snart där. Känns helt sjukt skönt! :) Efter tre och ett halvt års väntan kan jag äntligen snart börja jobba med en utbildning med mig i bagaget. Vilket var anledningen till att jag började plugga igen, efter tre plågsamma år på gymnasiet. Aldrig att jag skulle plugga vidare efter gymnasiet... men sen började jag "vicka" i skolan och fann mig själv och ett jobb som var och är helt fantastiskt. Men för att få ett fast jobb krävdes utbildning och det var mycket jag saknade som outbildad som man får när man utbildar sig. Jag har inte ångrat att jag utbildat mig men jag är så otroligt glad att det snart är över. Jag trivs inte med att gå i skolan, jag ställer för höga krav på mig själv och mår inte bra av den studiepress som sätts på en. Det är alltid något som hänger över! Det ska bli så skönt att efter jobbet kunna komma hem och inte ha något plugg hängande över mig - jag kan bara komma hem, "släppa" jobbet och ägna mig 100 procent till vardagsgöra, träning, inredning, skriva, blogga osv... Jag längtar så! :)

Med dessa tankar önskar jag alla en fortsatt fantastisk helg!
Stor KRAM

2 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
så mysiga bilder och det låter som härliga frukostar...

förstår att du känner så så kände jag när jag pluggade på högskolan och jag hade inga barn då, plugga nu känns väldigt avlägset för mig...
Lycka till med allt och hoppas du hinner njuta oxå...
kram
sandra

Anonym sa...

Jaaa, snart är vi där, så snart är vi klara med vår utbildning!
Hålle med dig fullständigt att det kommer bli så skönt när vi är klara! Men vi ska se till att vi får en trevlig tid tillsammans fram tills vi är framme till vårt mål, eller hur ;)
Största kramen från Veronica!