20111120

Planer för årets julkalender


Här är tanken att årets julkalender ska hänga. På hedersväggen i köket! Då får moodboarden av urrivna tidningssidor ge plats till 24 klappar och lite annat juligt smått och gott! Tänk vad tiden går fort, på söndag är det redan 1.a advent! :) Lite adventspyssel ska försökas hinnas med i veckan som kommer. Gjorde några pappersstjärnor igår som jag ska ta och visa här på bloggen, men inte idag! :) Stolarna i köket har jag många gånger funderat på att byta ut, jag tycker de är lite tråkiga. Jag har länge suktat efter ett par vintage tolixstolar i färg till köket. Men det är något som tar emot, jag gillar ju stolarna trots att jag tycker de är lite tråkiga. Ingen tillräcklig anledning att byta ut dem alltså! Haha* ja vi får se fram framtiden kan utvisa, med detta ilandsproblem! ;)

Idag ska vi fortsätta i sovrummet, det går framåt, sakta, men trots det framåt. Vi har bestämt att inte skynda, det får ta den tid det tar. Yttertaket är klart och isolerat, jag ska försöka ta några kort så man kan se hur det ser ut nu. Idag ska vi regla upp två av ytterväggarna för att tilläggsisolera. Känns skönt att vi äntligen kommit till det stadiet nu då vi kan greja själva! :)

Men nu ska det fixas god söndagsfrukost, det blev sent hem igår kväll! ;) Vi var hemma hos vänner och spelade Alfapet och åt middag, jösses vad hjärnan gick på högvarv. Jag blev alldeles matt av allt tänkande! Christoffer uttryckte det så fint att hans hjärna kändes överhettad och överansträngd! *fniss* Inte lätt när man är korkad, som vi brukar säga hemma på vår gata i stan! :) hihi* Vi hade jätte mysigt, så tusen tack för en underbar kväll!

Jag önskar alla en fortsatt fantastisk söndag! Njut nu av sista dagen av helgen så laddar vi batterierna inför morgondagen. 

KRAM  

5 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Här har det fixats i hela helgen och umgåtts med lillebror och hans sambo...
ska bli kul och se dina stjärnor...
ha en mysig kväll
kram
sandra

Anonym sa...

Hejsan,
skönt att ha det isolerat innan första snön anländer. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

Villa Hemma sa...

Kalasfin bild. Jag har helt snöat in på liggande panel, tyvärr är inte maken inte riktigt med på den banan. Har lyckats förhandla till mig ett par väggar o ngra snedtak :)

Urfint kök!

Kram

millandante sa...

Snyggt!!! Och vilken bra plats för kalendern:)

Kram

Sofia sa...

Mysigt att spela Alfapet (för oss som inte har smartphone! :P)

Superfint kollage! Funderar själv på att sätta upp något liknande på väggen. Funderar på om det blir rostfläckar bara på väggen, eller sitter det en bit ut? Hur har du gjort?

Ha en riktigt fin kväll!