20161202

Längtan att börja skriva igen har funnits där länge. Sist gång jag skrev ett inlägg var 2012, fyra år sedan nu. Ett stopp på vägen skulle det vara. Det stoppet blev långt och däremellan har det hänt mycket. För fyra år sedan levde jag tillsammans med mitt ex i ett hus på landet. Jag bodde i en mindre stad och arbetade som fritidspedagog. Idag lever jag storstadslivet i Göteborg och arbetar som lärare. Jag trivs här, samtidigt som jag längtar tillbaka till lugnet på landet. Friheten och känslan att vara nära naturen, kunna rå om sig själv, ha sin trädgård att syssla med. Men inte nu, inte än. Just nu vill jag vara precis där jag är. Hemma i min lilla tvåa i Göteborg. Tvåan som jag inte alls gillat eller trivts i. Tvåan som inte var min egen utan en opersonlig hyresrätt utan balkong eller sol. Men idag. Tre år senare är det hemma. Mitt hem. En insikt jag gjorde när jag gick från ett tio år långt förhållande till att leva ensam var att ett lyckligt hem inte är huset, lägenheten eller de prylar man har utan de människor man älskar och har nära. Ett hem är så mycket mer än bara väggar, tak och inredning. Det är kärlek, vänskap, trygghet och balans.

Som en fortsatt resa framåt blir det också en ny blogg. Tror jag. Jag kommer testa, se hur det känns eller om jag kommer sakna min gamla blogg. En blogg om mig var jag är i livet här och nu. Jag vet inte hur mycket jag kommer skriva eller vad jag kommer skriva, men någonting blir det. Ni kommer lära känna mig och alla de tankar och funderingar jag bär på. Att blogga har alltid varit ett fint sätt för mig att få perspektiv på sig själv som person. Ett andningshål där jag kan ventilera. Att jag sen älskar att skriva gör det hela så mycket roligare. Låta fingrarna snabbt röra sig över tangenterna, smattret, känslan. Det är lycka det. Välkomna dit och se hur mitt bloggande kommer fortskrida. Hjälp mig gärna! Ge mig inspiration och motivation. Som lärare lär man sig hur viktigt det är att dela och ta emot kunskaper från sina kollegor - det kollegiala lärandet. Det ser jag som en lika viktig del i livet. Att ta vara på varandra, varandras kunskaper. Ge stöd, uppmuntran och motivation. Inspirera för att bli inspirerad!

Everyday living etc.

Jag önskar er alla en fortsatt fin fredagskväll! 

0 kommentarer: